vrijdag 28 januari 2011

Stapelgedicht

Het is weer vrijdag en dus tijd voor "stapelen op vrijdag." Wil jij ook meedoen kijk dan eens op het weblog van Allemaal Kleurtjes.
Vandaag een stapelgedicht. Stapelgedichten zijn korte gedichtjes, die je maakt door boeken op elkaar te stapelen. De titels op de ruggen vormen -van boven naar beneden- het gedicht.
Het genre ("Sorted Books Project") is in de 90er jaren van de vorige eeuw in Amerika ontstaan. Sindsdien is het een wereldwijde rage onder webloggers. Voor Nederland is weblogger Max Dohle de initiatiefnemer van het verschijnsel.
Op de basisschool van onze oudste dochter was laatst een thema-avond " voorlezen aan kinderen."
Met elkaar hebben wij toen stapelgedichten gemaakt met de boekjes uit de klas.
Ik ging aan de slag met kinderboeken uit onze eigen boekenkast. Het is leuk om te doen. Probeer het ook maar eens...



8 opmerkingen:

  1. He wat een leuk idee.
    Zo is het inderdaad een lief gedichtje geworden, en ook nog wel gestapeld.

    Fijn weekend, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee om zo een gedichtje te maken!

    Ik wens je een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohhhh wat bijzonder wat leuk een enig idee, ik ga het zeker proberen, IrmaXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke interpretatie van stapelen op vrijdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh leuk! kan je zien he zonder dat je het zelf weet heb je heel veel gedichtjes in huis..
    Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik ken dat fenomeen 'stapelgedicht'. Erg leuk. Als je je boekenkast eens onder de loep neemt kom je leuke stapelgfedichten tegen hoor. Deze stapelgfedicht is ook erg goed gevonden. Leuk hoor.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Hilde,
    Ik denk...
    dat ik nu een bekende gevonden heb?
    Kom je even op mijn blog kijken om te bevestigen of ik gelijk heb (-:
    groetjes, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Hilde,

    Wat een leuke manier van stapelen, heb zelf veel kinderboeken, maar nooit op gelet.
    Leuk blog trouwens, ga je zeker volgen.

    Groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!

Groetjes Hilde