zaterdag 13 februari 2010

Zoete herinnering

Vroeger thuis maakte mijn moeder op zaterdagmiddag pudding voor de zondag. In mijn herinnering elke zaterdagmiddag maar dat zal vast niet zo geweest zijn. Vaak ging ik kijken wanneer ze daar mee bezig was, want als het klaar was mocht je de lepel aflikken. Het was elke keer weer een feest, want we mochten ook kiezen welk vormpje er op de pudding kwam.  Een kerstboom, ster, tulp of hartje, uiteraard een beetje passend in de tijd van het jaar.
Deze herinnering kwam bij mij boven toen ik op marktplaats een nieuwe puddingvorm tegenkwam en ook nog in "mijn" goede kleur blauw. Een bod gedaan en hij was voor mij. Zo leuk, woensdagmiddag kwam hij met de post. Gelijk pudding gemaakt, waarom tot zondag wachten? En zo aten wij donderdagavond als toetje bitterkoekjespudding. Dochterlief mocht het vormpje kiezen. Ze koos voor het hartje, want zo zei ze: "wij vinden hartjes leuk!"

5 opmerkingen:

  1. Heej Hilde, leuk die traditie die je zelf voortzet, en blauw wat zijn we daar dol op he;-)
    Wat een onwijs leuke schaal waar de pudding op ligt.

    Lieve groet en een heerlijk weekend Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Hilde,
    ook ik herinner me nog goed die puddingvorm uit m'n jeugd, met inderdaad die verschillende vormpjes ebij! Mijn moeder had er zoéén in het wit, ik zal eens vragen of ze die nog steeds heeft, lijkt me leuk om eens een lekker puddinkje voor m'n meiden te maken.
    Groetjes en een fijn weekend,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Hilde,
    Ik ken ze niet maar ik vind ze wel schattig!!! En gezellig samen met je dochter aan de pudding! geniet ervan en van elkaar. Lieve groet Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pudding, dat is lang geleden dat ik zo'n vormpje zag. Handig met die verwisselbare bodem
    van tupperware toch??
    Gezellig weekend en groetjes

    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook zo'n blauwe puddingvorm met verwisselbare dekseltjes, ideaal. Meestal maak ik er griesmeelpudding in, maar de kookpudding die jij gebruikt is ook heerlijk!
    Ik wens je een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!

Groetjes Hilde