zondag 17 januari 2010

Kruidkoek

Gisteren een lekkere kruidkoek gebakken. Gezellig samen met dochterlief.
Hierbij het recept:

Benodigdheden
  • 300 gram zelfrijzend bakmeel
  • 225 gram lichtbruine of donkerbruine basterdsuiker
  • 2 eetlepels speculaaskruiden
  • puntje zout
  • 2 losgeklopte eieren
  • 100 ml melk
  • 10 gram boter
Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 160 c
Klop met een mixer het bakmeel, de suiker, de speculaaskruiden, het zout, de eieren en de melk door elkaar.
Besmeer de binnenkant van een bakvorm met boter. Giet het kruidkoekmengsel in de vorm die voor driekwart wordt gevuld. Bak de kruidkoek in circa 80 minuten in de voorverwarmde oven gaar. Controleer met een prikker of de kruidkoek gaar is. De prikker dient er schoon uit te komen. Laat de kruidkoek afkoelen en haal hem uit de vorm.
En smullen maar...



3 opmerkingen:

  1. leuk en lekker recept gaat weer in mijn receptenboekje ;-)
    je servies zoooooo leuk!!

    lieve groet en een fijn e zondag Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke vrolijke blog zo, en je recept van je kruidkoek die pik ik in hoor, lijkt me heerlijk! Ik zet hem bij mij blog bellavienindekeuken.

    want kruidkoek in zweden hahaah.. dat gaat er in als pap.

    liefs bellavien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Genieten, van het bezig zijn met dochterlief en van jullie kruidkoek! leuk he, die zondagmiddagen ....

    Een gezellige avond!

    Groetjes van Saskia

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!

Groetjes Hilde